اطلاعات خودرویی

اطلاعات خودرویی

ما اینجا هستیم که اطلاعات کاملی از دنیای خودرو و قطعات آن به اطلاع شما برسانیم
اطلاعات خودرویی

اطلاعات خودرویی

ما اینجا هستیم که اطلاعات کاملی از دنیای خودرو و قطعات آن به اطلاع شما برسانیم

در خانه مشکلات ترمز خود را عیب یابی کنید.

از صداهای به ظاهر بی ضرر گرفته تا لرزش فرمان و ... مشکلات ترمز را نمی توان شوخی گرفتبسیاری از عوامل می توانند باعث مشکلات سیستم ترمز شوند، و اگر برای مدت طولانی نادیده گرفته شوند، برخی از آنها می تواند منجر به نگرانی های بسیار جدی شونداگر می خواهید مشکلات ترمز خود را در خانه عیب یابی کنید، قبل از انجام سرویس، از این راهنمای عیب یابی سیستم ترمز استفاده کنید.

مایع ترمز کم

چراغ ترمز روشن می تواند نشان دهنده کم بودن روغن ترمز باشد و اگر برای مدت طولانی باقی بماند، ممکن است منجر به یک مشکل جدی در سیستم ترمز شود.سیستم ترمز برای عملکرد صحیح باید مقدار مشخصی روغن ترمز داشته باشدمایع کم در سیستم ترمز می‌تواند به شدت بر فاصله توقف تأثیر بگذارد و/یا می‌تواند به معنای خوردگی جدی لنت‌های ترمز نیز باشد

مشکل ترمز ضد قفل

سیستم های ترمز ضد قفل یکی از اجزای اصلی ایمنی خودروهای امروزی هستندآنها می توانند به جلوگیری از قفل شدن ترمزهای شما در زمان توقف های اضطراری یا جلوگیری کند. در برخی موارد، در صورت مشاهده چراغ هشداری که روی آن نوشته شده «ABS» متوجه خواهید شد که سیستم ترمز ضد قفل مشکل دارد.

ترمزهای ضد قفل شما به دلایل مختلفی از جمله آسیب دیدگی حلقه ABS یا سنسور سرعت معیوب ممکن است دچار مشکل شودبرای عیب یابی، یک آزمایش تشخیصی انجام دهید تا مشخص شود چه چیزی باعث روشن شدن چراغ هشدار ABS می شود.

ترمز اسفنجی

هنگامی که نمی توانید ترمزها را محکم فشار دهید، ممکن است از نتیجه ترمزهای اسفنجی باشد که به ترمزهای خمیده یا لطیف نیز معروف هستنداز آنجایی که ترمزها یکی از ویژگی‌های ایمنی ضروری خودروی شما هستند، نمی‌خواهید با رها کردن ترمزهای اسفنجی خطر تصادف را به جان بخرید.

علل ترمز اسفنجی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

هوا در خطوط ترمز

هنگامی که هوا در خطوط ترمز وجود دارد، می تواند منجر به ترمز نرم شود ممکن است نشت روغن ترمز یا سطح پایین روغن ترمز دلیل باشد.

آسیب به خطوط ترمز

زنگ زدگی می تواند باعث شکننده شدن خطوط ترمز، نشتی یا حتی شکستگی شودعلاوه بر این، آسیب وارد شده در تصادف اتومبیل می تواند باعث خم شدن خطوط ترمز شود.

روغن ترمز کم

نداشتن روغن ترمز کافی یا قدیمی بودن روغن ترمز می تواند منجر به مشکلاتی در ترمزها شود.

سیلندر اصلی ترمز

اگر سیلندر اصلی روغن ترمز را به جایی که لازم است نمی فرستد، ممکن است هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز، توقف خودروی شما را دشوارتر کند.

فرمان لرزان

اگر ترمز را فشار دهید و فرمان شروع به لرزیدن کرد، می تواند نشان دهنده مشکل ترمز باشد.

مقصران رایج این مشکل عبارتند از:

 

لنت ترمز فرسوده

اگر مشکلی در لنت ترمز وجود داشته باشد، ممکن است آن را در فرمان احساس کنیداین می تواند نتیجه لنت های ترمز قدیمی، فرسوده یا کثیف باشد که نمی توانند دیسک را به درستی در دست بگیرند و باعث لرزش فرمان شود.

پین های راهنمای کالیبر ترمز خشک است

اگر ماشین شما به راحتی نمی ایستد و فرمان شما می لرزد، مقصر می تواند پین های راهنمای خشک باشدپین های راهنما بخشی از کالیپرهای ترمز هستندآنها لنت ترمز را به سمت دیسک هدایت می کنندپین‌های ترمز خشک یا خورده‌شده می‌تواند باعث گیرکردن کالیپرها یا فشار دادن لنت‌های ترمز به دیسک  با زاویه نادرستی شودهمه اینها می تواند باعث لرزش فرمان شود.

دیسک چرخ تاب داره

آیا پدال ترمز می تپد؟ آیا فرمان می لرزد؟ اگر چنین است، دیسک های ترمز ممکن است نیاز به توجه داشته باشندبا گذشت زمان، دیسک ها ممکن است فرسوده یا ناهموار شوند و منجر به ترمزگیری و فرمانی پذیری دشواری خواهند شد.

صداهای عجیب

جیغ زدن، ساییدن، جیغ زدن و سایر صداهای ناخوشایند می تواند نشان دهنده این باشد که لنت ترمز شما باید بازرسی شود و نیاز به خرید لنت ترمز جلو داربد. این صداها را نادیده نگیرید، زیرا لنت ترمز فرسوده می‌توانند بر مسافت توقف تأثیر بگذارند و در صورت بی‌توجهی طولانی مدت، ممکن است هزینه تعمیرات سنگینی برای شما به همراه داشته باشند.

و در آخر رمانیکه با ماشین خود شروع به حرکت می کنید و ماشین به سختی حرکت می کند و چرا غ ترمز داشبورد هم روشن می باشد  هر چه سریع تر ترمز دستی خود را  خلاص کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد