اطلاعات خودرویی

اطلاعات خودرویی

ما اینجا هستیم که اطلاعات کاملی از دنیای خودرو و قطعات آن به اطلاع شما برسانیم
اطلاعات خودرویی

اطلاعات خودرویی

ما اینجا هستیم که اطلاعات کاملی از دنیای خودرو و قطعات آن به اطلاع شما برسانیم

نشانه هایی اصلی سوختن واشر سرسیلندر و راه حل آن

واشرهای سرسیلندر علاوه بر آب بندی قسمت احتراق موتور گردش روغن موتور و آب رادیاتور نیز آب بندی می کننداین به خودرو اجازه می دهد تا قدرت کافی برای حرکت به جلو را تولید کندهنگامی که واشر سرسیلندر از کار بیفتد، می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند، از جمله:

1- گرم شدن بیش از حد

سوختن واشر سرسیلندر ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد موتور ناشی از گرفتگی رادیاتور، نشت مایع خنک کننده، معیوب بودن فن و غیره رخ دهد. با این حال، سوختن واشر سرسیلندر نیز موتور را بیش از حد گرم می کند.

گازهای داغ خروجی ممکن است به سیستم خنک کننده نشت کند یا آب رادیاتور ممکن است به داخل سیلندر نشت کند و به صورت بخار بسوزددر هر صورت نتیجه نهایی داغ شدن بیش از حد موتور است.

اگر با خودروی که بیش از حد گرم شده راننگی کرد، سرسیلندر نیز ممکن است تاب بخورد یا بخار ممکن است به مبدل کاتالیزور آسیب برساند و هزینه های تعمیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

2- از دست دادن قدرت

اگر واشر سرسیلندر نتواند هوا/سوخت فشرده شده را خارج کند، فشرده سازی روی آن سیلندر کاهش می یابد به عبارت دیگرتوان این سیلندر از بین می روداین کاهش تراکم منجر به کاهش قابل توجه قدرت خواهد داشتاین نوع خرابی ها معمولاً با سر و صدایی مانند نشت اگزوز همراه هستند.

3- روغن موتور یا آب رادیاتور زرد رنگ

یکی از رایج‌ترین علائم سوختن واشر سرسیلندر، لجن شیری رنگ در زیر درپوش یا میله پرکننده روغن استاین به دلیل ورود آب رادیاتور به روغن موتور و بالعکس است.

در حالی که اینها شواهد قطعی دال بر خرابی واشر سرسیلندر نیستند، اما به طور کلی یک نشانه خوب و مطمئن است که موتورهای شما باید از هم جدا شوند تا منبع ایراد پیدا شوداگر روغن به انواع ضد یخ آلوده شود، یاتاقان های موتور با هر بار حرکت به سرعت فرسوده می شوند.

تعمیرات حداقل به یک شستشوی روغن موتور، تعویض فیلتر روغن و اغلب جداسازی کامل قسمت پایینی موتور نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که یاتاقان ها آسیبی نبینند و هر گونه آلودگی روغن از بین برود.

4- دود سفید

سوختن واشر سرسیلندر معمولاً باعث ایجاد ابرهای بزرگی از دود سفید خوشبو شده که از اگزوز خارج می شوداین به دلیل ضد یخ است که از آبندی سیلندر نفوذ می کند و به عنوان بخشی از فرآیند احتراق به بخار تبدیل می شودموارد رایج کمتر دیگری هم می باشد که ممکن است نشتی از مسیر روغن به داخل سیلندر باشد که باعث ایجاد دود آبی می شود..

5- نشت های خارجی

اگر واشر سرسیلندر بین مسیر آب یا روغن و قسمت بیرونی موتور آبندی مناسبی نداشته باشد، می تواند منجر به کاهش آب رادیاتور و روغن موتورشوداین کمترین  و بدترین نسخه سوختگی واشر سرسیلندر می باشد.

این ممکن است خود را به عنوان یک مشکل فوری نشان ندهد، اما اجازه دادن به کاهش سطح آب رادیاتور بیش از حد معمول می تواند باعث مشکلات جدی در موتور شودمشکل دوم این است که نشت روغن می تواند به اگزوز داغ نفوذ کند و باعث ایجاد دود تند و آتش سوزی شود.

همچنین بخوانید:   در خانه چگونه مشکل ترمز خود را عیب یابی کنیم

جنس واشر سرسیلندر:

واشر سرسیلندر یکی از قطعات حیاتی موتور است، دوام و کیفیت آن حائز اهمیت است، اما سوالی که مطرح می شود این است که برای حفظ  و دوام این قطعه چه کیفیت و طراحی لازم است ؟ از آنجایی که واشر سرسیلندر در معرض روغن موتور، ضد یخ و فلز قرار دارد، باید از موادی تشکیل شده باشد که با روغن موتور و ضد یخ واکنش نشان ندهد. می توان گفت یکی از اصلی ترین علائم رایج سوختن واشر سرسیلندر جنس نامرغوب این قطعه می باشد.

برای حفظ همه این عوامل، واشر سرسیلندر هر خودرو بر اساس ویژگی های موتور باید منحصر به فرد ساخته شودبرای دستیابی به چنین اهدافی، سالانه میلیون ها پوند برای قطعات موتور تاتا و قطعات موتور سوزوکی ماروتی هزینه می شود.

مواد مورد استفاده برای اکثر واشرها، فولاد ضد زنگ است، اما گرافیت و طیف وسیعی از الیاف نیز مناسب هستندبا معرفی کامپوزیت های شیمیایی مانند سیلیکون، نئوپرن و رزین های پلیمری، کاربردهای رایجی نیز در واشر سرسیلندر دارند.

علاوه بر این که واشرها دارای وظایف حیاتی در موتور خودرو می باشند، اما به دلیل کامپوزیت های شیمیایی ذکر شده می توان آنها را ارزانتر از قطعات دیگر خودرو ساخت. تا حدودی میشه گفت قیمت واشر سرسیلندر می تواند بیانگر کیفیت مواد ساخته شده درون واشر سرسیلندر باشد.

همچنین بخوانید  کمک! ترمز دستی من گیر کرده

سوختن واشرهای سرسیلندر:

هر بخش ماشین اگر به درستی نگهداری نشود ممکن است خراب شودهنگامی که واشر سرسیلندر به طور بالقوه از کار می افتد، باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شوداین منجر به خطر بیشتر و  فشار بین سرسیلندر و بلوکه موتور تحت تأثیر قرار می گیرد، و قطعات موتور نیز نمی توانند مقدار مناسب روغن، آب و مخلوط مایع خنک کننده مورد نیاز برای موتور را دریافت کنند.

اگر به سوختن واشر سرسیلندر در خودرو مشکوک هستید، نباید سعی کنید با آن رانندگی کنید، زیرا ممکن است در نهایت هزینه و آسیب بیشتری به موتور وارد کنید به همین دلیل است که خرید واشر سرسیلندر و سرویس فوری چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید، که قطعاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

مراحلی که در صورت سوختن واشر سرسیلندر باید دنبال کنید:

هنگامی که قطعات خودرو را بررسی کردید و از این واقعیت اطمینان پیدا کردید که عیب رخ داده است، در اینجا اقدامات بسیار مهم و واضحی وجود دارد که باید در چنین مواقعی انجام دهید: در صورت بروز چنین خرابی، سعی نکنید با ماشین خود رانندگی کنیداگر فکر می‌کنید نشانه‌های خرابی به اندازه کافی قوی نیستند، یا می‌تواند مشکل یک نشتی ریز است که می‌توانید با بردن خودرو به مکانیکی آن را برطرف کنید، هرگز سعی نکنید این کار را انجام دهید.

این تلاش می تواند کشنده باشداز مکانیک کمک بگیرید او بهترین کسی است که متوجه علائم کوچک می شود و می تواند آنها را حتی زمانی که فکر می کنید مشکل جدی نیست، حس کندروند تعمیر می تواند 4-5 روز طول بکشد که در دراز مدت خوب استاگر در مکانیکی مهارت دارید و نمی خواهید ماشین شما در گاراژ دیگری دارزکشیده باد، فقط باید یک کیت واشر سرسیلندر خرید کنید.

برخی از قطعات دیگر ممکن است در کنار خرید واشر سرسیلندر لازم باشد.  به همان اندازه مهم است که سر سیلندر را به یک تراشکار حرفه ای نشان دهیدگاهی اوقات، در نتیجه دمای بالای که سرسیلندر در آن کار می کند ممکن است باعث خوردگی آن شود.

روغن موتور، فیلتر و ضد یخ نیاز به تعویض دارند زیرا به عنوان قطعات نگهداری عمل می کنند و در صورت از کار افتادن واشر سرسیلندر در معرض آسیب هستندواشر سرسیلندر یکی از مهمترین قطعات خودرو می باشد که برای مقابله با تغییرات سخت دمای و فشاری ساخته شده است.

به همین دلیل، سوختن واشر سرسیلندر بسیار رایج است و نباید هنگام وقوع آن وحشت کردوقتی فردی می گوبد واشر سرسیلندر ماشینم سوخته، به این معنی است که خودرو نشتی دارداین نشتی می تواند یک نشتی خارج از موتور باشد.همچنین به طور بالقوه ممکن است یک نشت داخلی باشد، به این معنی که واشر سرسیلندر اجازه می دهد تا آب رادیاتور به داخل سیلندر وارد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد